Berlin wschodni, 1964 rok, to…

Berlin wschodni, 1964 rok, to…

Berlin wschodni, 1964 rok, to coś po lewej to chyba jedyny produkowany w bloku wschodnim autobus piętrowy, Do 54. Powstał na zlecenie wschodnioberlińskiego przewoźnika (BVG-Ost), ze względu na konieczność wymiany przedwojennego taboru, jaki wciąż jeździł w enerdowskiej stolicy. Produkowany w latach 1955-1957 w zakładach Waggonbau Bautzen w Saksonii. Pojazd był oparty na ciężarówce IFA H6 a karoseria była wykonana z drewna.
Potem w latach 1957-1959 produkowano ten autobus z stalową karoserią i zmieniono nazwe modelu na Do 56. W 1959 jeden egzemplarz podarowano Związkowi Radzieckiemu w prezencie i ponoć przez jakiś czas jeździł w Moskwie.
Do 1963 roku wejścia do pojazdów były pozbawione drzwi, ale na skutek zmiany przepisów dot. bezpieczeństwa w tym roku wyposażono je w drzwi harmonijkowe.
Zostały wycofane z eksploatacji w Berlinie Wschodnim w roku 1974, zastąpione przez przegubowe Ikarusy 280(kto by się spodziewał? ( ͡° ͜ʖ ͡°) ). Co ciekawe wiele spośród wraków tych autobusów skończyło jako altany na prywatnych posesjach.
#autobusyboners #komunikacyjneciekawostki #ciekawostkihistoryczne #ciekawostki #historia #berlin

Comments are closed.